آیا تحلیل تکنیکال روی ارزهای دیجیتال یا شاخص‌ها جواب می‌ده؟!

تحلیل تکنیکال بر روی کریپتو و شاخص سهام ممکن است؟

کسانی که بازارها رو بر اساس فاندامنتال، شاخص‌های اقتصادی، اخبار و رویدادهای مالی و … تحلیل و پیش بینی می‌کنند، زیاد به علم تحلیل تکنیکال اعتقادی ندارند. بعضی از اونا کلاً تکنیکال رو زیر سوال می‌برند و بعضی صرفاً در حد چند خط ساده به عنوان حمایت و مقاومت یا خط روند و چنین چیزهایی از تکنیکال استفاده می‌کنند.

از نظر اونا قابل باور نیست که نمودارها بدون رویدادهای اقتصادی حرکت کنند و دلیل هر اتفاقی در چارت، یک واقعه‌ی اقتصادی یا سیاسیه که در یک گوشه از دنیا اتفاق افتاده.

این غیرقابل باور بودن در مورد ارزهای دیجیتال و شاخص‌های سهام به اوج خودش می‌رسه. از نظر فاندکارها ارزهای دیجیتال که هیچ پشتوانه اقتصادی ندارند و صرفا یک سری اعداد محدود هستند که توسط مردم خرید و فروش می‌شند؛ بدون وجود هیچ پس زمینه و پشتوانه‌ای، چطور می‌شه با استفاده از سبک های تکنیکال حرکات قیمتشون رو پیش بینی کرد؟!

یا شاخص داوجونز که یک جور میانگین عملکرد سهام 30 شرکت بزرگ آمریکاییه، چطور ممکنه روی چارت و بدون دونستن فاکتورهای اقتصادی و مالی تحلیل بشند؟ وقتی یک تکنیکالیست حتی اسم شرکت‌های تشکیل دهنده‌ی شاخص داوجونز رو نمی‌دونه مگه می‌شه بتونه رفتار اون رو پیش بینی کنه؟!

خب این نظرات طایفه‌ی اقتصادیون و فاندامنتالیست‌ها بود! از نظر ما این طایفه بیش از حد وقت خودشون رو برای مطالعه و مشاهده اخبارها و رویدادها و کتاب‌ها و مقالات اقتصادی و بنیادین تلف می‌کنند! شنیده شده یکی از این دوستان اعلام می‌کرد نماد طلا در فارکس نمادیه صرفاً قابل مشاهده نه قابل معامله! چون به شدت متأثر از اتفاقات و بحران‌ها و اخبار اقتصادی و سیاسی و اجتماعیه؛ پس معامله کردن روی اون کار عاقلانه‌ای نیست و اگه کسی معامله کرد نباید شب بخوابه و یک تیم باید شبانه‌روز اخبار رو رصد کنند تا مبادا گوشه‌ای از دنیا اتفاقی بیفته و ناگهان حرکت انفجاری غیر منتظره‌ای در این نماد اتفاق بیفته!

متأسفانه یا خوشبختانه واقعیت چارت‌ها این نیست و یک تکنیکالی حرفه‌ای چندان نیاز به مشاهده و رصد اخبار نداره. اون چیزی که باید به چشم یه چارتیست بخوره و باهاش ترید کنه، توی نمودار رخ می‌ده.

دو عکس زیر یک نمونه سیگناله که در کانال تلگرامی سوران آکادمی قرار دادیم. تارگتی برای بیت کوین مشخص شد و…

همچنین دو عکس زیر باز هم سیگنال رایگانیه که در کانال تلگرامی و در معرض دید همه قرار داده شد. این یکی برای شاخص داوجونز هست: (برای مشاهده‌ی درست‌تر تصاویر می‌تونید روی اونا کلیک کنید.)

ما نه از اخبار شرکت‌های آمریکایی و سهام اونا خبر داشتیم، نه از اتفاقاتی که برای بیت کوین افتاده! چارت به ما تارگتی رو نشون می‌داد که باید قیمت به سمتش برمی‌گشت و این اتفاق افتاد! برای نماد طلا هم الی ماشاءالله سیگنال و تارگت قرار دادیم و خواهیم داد. نیازی هم به شب بیداری و رصد شبانه‌روزی اخبار دنیا برای تحلیل طلا نیست!

پس از ما داشته باشید: هر چیزی که بشه به صورت نمودار ثبتش کرد، قابلیت تحلیل تکنیکال داره! هر چیزی!

مطالب مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.